1.12.20

Η γλωσσοκοπάνα των social media...


Από δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιάστρια και από συγγραφέας και μεταφράστρια, σεναριογράφος και ηθοποιός - Οι καθημερινές αναρτήσεις της στο Διαδίκτυο πυροδοτούν κόντρες, καθώς δεν αφήνει τίποτα που... 
επί της δημόσιας σφαίρας, την ξενίζει, την ενοχλεί ή την ξινίζει να περάσει ασχολίαστο - Προφανώς έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα - Το ίδιο δικαίωμα, όμως, το έχουν όλοι 

«Κατίνα και κουτσομπόλα» την αποκάλεσε η Μαργαρίτα Θεοδωράκη. Ο Aδωνις Γεωργιάδης τη χαρακτήρισε «ένα κοινό ψώνιο που έχει μεγάλη ιδέα έχει για τον εαυτό της». «Θορυβώδη κυρία των social media», ο Γιώργος Βέλτσος. Ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος απέσυρε τη μήνυση εναντίον της. Αντίθετα ο Μάρκος Σεφερλής κατέθεσε αγωγή εις βάρος της. Δίκαια ή άδικα, συμφωνώντας ή διαφωνώντας, όλα αυτά τα επικριτικά σχόλια, ανεξάρτητα από το αν συνοδεύονται με απειλές ή έμπρακτες δικαστικές αντιπαραθέσεις, επικεντρώνονται στο ίδιο πρόσωπο. Την πολυτάλαντη Ελενα Ακρίτα. Δημοσιογράφο, συγγραφέα, μεταφράστρια, σεναριογράφο, τηλεπαρουσιάστρια, ραδιοφωνική παραγωγό, ηθοποιό. Α ναι, και επιδραστική περσόνα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εσχάτως, κυρίως με αυτή την ιδιότητα δημιουργεί ντόρο. Οι καθημερινές αναρτήσεις της σε λογαριασμό που διατηρεί στο Διαδίκτυο πυροδοτούν κόντρες. Δεν αφήνει τίποτα που, επί της δημόσιας σφαίρας, την ξενίζει, την ενοχλεί ή την ξινίζει να περάσει ασχολίαστο. Προφανώς έχει κάθε δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα, να ερμηνεύει κατά το δοκούν και να τοποθετείται επί όσων θεωρεί κακώς κείμενα. Και ασφαλώς δεν χρωστάει σε κανέναν εξήγηση για τη σχεδόν φρενήρη κριτική της ενασχόληση. Ωστόσο, το δηκτικό, πότε σαρκαστικό και πότε ειρωνικό ύφος του ηλεκτρονικού της λόγου, οι κάποιες φορές άστοχες, αλλά όχι πάντα απερίσκεπτες παρατηρήσεις και γνώμες που πληκτρολογεί προσβάλλουν ενίοτε την τιμή και θίγουν την υπόληψη ορισμένων δημοσίων προσώπων στα οποία εστιάζει. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει απτόητη να τους κουνάει πότε διδακτικά και πότε απαξιωτικά το δάχτυλο μπροστά στη μούρη τους. 

Αρκείται να αυτοπεριγράφεται ως ασυμβίβαστη και περήφανη επειδή ποτέ δεν μασάει τα λόγια της στην υπερκορεσμένη από «φίλους» σελίδα της στο Facebook, παραμερίζοντας ίσως ότι ο αντικομφορμισμός του «ξερόλα» που γίνεται καθημερινή ρουτίνα λίγο απέχει από την ανιαρή κοινοτοπία. Ως ευφυής, καλλιεργημένη και ώριμη γυναίκα αντιλαμβάνεται ότι δεν συνεγείρεται από κάποιο εφηβικό μικροναρκισσισμό του Διαδικτύου. Ωστόσο, φαίνεται να πιστεύει πεισματικά ότι εκτελεί κάποιο χρέος. 

Ακόνισμα μαχαιριών 

Να σου λοιπόν από την καυστική πένα της οι πότε ακριβείς και πότε κοροϊδευτικοί χαρακτηρισμοί υπό ένα αιχμηρό κατσούφιασμα που, εκτός από το ακόνισμα μαχαιριών, προσθέτει και ρυτίδες. Τα άφθονα παραδείγματα των αναρτήσεών της ποικίλλουν. «Μπαίνουν σε ένα μπαρ τρεις άνθρωποι και ένας μπογδάνος» για τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο. «Ο πρώην πωλητής νανογιλέκων με υφάκι εμείς τα χτίσαμε αυτά τα μαγαζά» για τον Αδωνη Γεωργιάδη. Ο dress code αποτροπιασμός της αποτυπώθηκε στο ποστ «με αγριεύει πολύ. Σοβαρά τώρα. Δυστοπία» για την ντυμένη με ολόσωμη μαύρη φόρμα Νίκη Κεραμέως, που, σημειωτέον, πήγαινε σε κηδεία. Προηγήθηκε με ένα δύσπιστο εστετισμό το «στόλισμα» στον Μάρκο Σεφερλή για «το ήθος του trash» που θα έφερνε στο «Παλλάς». Και ταυτόχρονα η εκδήλωση συμπαράστασής της στις «ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που έχουν υποφέρει αγρίως από μια κάκιστα εννοούμενη σάτιρα», εννοώντας τα επιθεωρησιακά νούμερα του ηθοποιού στο «Δελφινάριο». Για ένα άρθρο του για τον εκλιπόντα Θάνο Μικρούτσικο στο στόχαστρο της κριτικής της μπήκε και ο Χρήστος Χωμενίδης, για τον οποίο εξέφρασε τη βεβαιότητα «ότι το σοφό παιδί θα συμβάλει με ζέση και ενθουσιασμό στους νέους -ισμούς της υπό διαμόρφωσιν ιδεολογίας του Μπογδανισμού και του Τζημερισμού». Στη σειρά, μέσα στη βιασύνη της να μην πέσει κάτω τίποτα, ήρθε ο φάλτσος σχολιασμός για fake τιτίβισμα που αποδόθηκε στην Ευγενία Μανωλίδου και το ξέσπασμα κατά της Μαρίας Δαμανάκη μόνο με την υποψία υποψηφιότητάς της για την Προεδρία της Δημοκρατίας, στο στυλ «είναι μια έξοχη επιλογή που συσπειρώνει όλους τους Ελληνες: δεν την θέλει κανείς». 

Από κοντά και η μακροσκελής λογοτεχνική διδασκαλία στη Βίκυ Φλεσσα που υπέπεσε στο ατόπημα να μιλήσει για τον Καρυωτάκη σε επίσκεψή της ως υποψήφια ευρωβουλευτής της Ν.Δ. στην Πρέβεζα. Στη σπουδή της να προλάβει να εκτοξεύσει όλα τα βέλη από τη φαρέτρα της κριτικής της δεν έλειψαν τα δεοντολογικά μαθήματα «οι δημοσιογράφοι δεν χαριεντιζόμαστε κατ’ αυτόν - ή κατ’ ουδένα - τρόπο με τους πολιτικούς». Αφορούσε την Ελλη Στάη για την οποία διατύπωσε σε ανάλαφρο τόνο «Ερωτας χωρίς ανταπόκριση αν κρίνουμε από το ύφος του; Μετά απ’ αυτό πώς θα του πάρει συνέντευξη;», όταν αντίκρισε το χαλαρό φωτογραφικό ενσταντανέ της μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Προεδρικό Μέγαρο...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Δημήτρης Παγαδάκης
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: