17.5.09

ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟ...

Του Κοσμά Βίδου.
Ενώ οι μισοί ασχολούνταν με τη Γιουροβίζιον με υπερβολή που κούραζε, οι άλλοι μισοί έκλαιγαν τον Ευγένιο Σπαθάρη, πάλι υπερβολικοί στις αντιδράσεις τους. Μέσος όρος στη χαρά και στη λύπη δεν μπορεί να βρεθεί; Φαίνεται πως όχι. Ετσι από τους on camera οργασμούς όσων λιβάνιζαν νυχθημερόν τον εθνικό μας Σάκη- Χριστίνα Λαμπίρη: «Δεν έχω χειρότερο από το να τον οσφρίζομαι και να μην μπορώ να τον αγγίξω!»-, με ένα πάτημα του τηλεκοντρόλ περνούσαμε στις μεγαλοστομίες του στυλ«ο Σπαθάρης ήταν λαϊκός ήρωας»,όπως ακούστηκε στην πρωινή ζώνη του Αntenna. Το ένα κανάλι αποθέωνε τη φτηνή ποπ που καπελώνει εθνικές ταυτότητες και ισοπεδώνει παραδόσεις, αναδεικνύοντας τον Ρουβά σε...

απόλυτο πρότυπο του νεοελληνικού πολιτισμού, και το άλλο θρηνούσε που η παράδοσή μας«έχει γίνει φτωχότερη με τον θάνατο του μεγάλου αυτού Ελληνα!»,έτοιμο να καλύψει απευθείας την κηδεία. Στο ένα οι αδελφές Μαγγίρα μάς προειδοποιούσαν ότι θα το μετανιώναμε αν τολμούσαμε να ψηφίσουμε τα φαβορί του διαγωνισμού (επιμένοντας στο επιεικώς άηθες «δεν ψηφίζουμε τον καλύτερο αλλά τον χειρότερο,για να ενισχύσουμε τη δική μας συμμετοχή»), στο άλλο ο υιός του Σπαθάρη έλεγε κοινοτοπίες για τον πατέρα του (για ποιον λόγο βγήκε και ξαναβγήκε;), ενώ δημοσιογράφοι όπως ο Γιώργος Παπαδάκης και ο Στρατής Λιαρέλλης τον ακολουθούσαν στην... τζουφιολογία. Κοντολογίς, αποδειχθήκαμε ανίκανοι και να χαλαρώσουμε μπροστά στο ανόητο πανηγυράκι της ευρωπαϊκής ποπ και να αποχαιρετήσουμε με σεβασμό έναν σημαντικό καλλιτέχνη που έφυγε. Και απέναντι στο σαχλό και απέναντι στο σοβαρό αντιδράσαμε με την ίδια ένταση, την ίδια υστερία, με την ίδια αδεξιότητα.

▅...ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΡΟΕΚΠΛΗΞΕΙΣ...

Μιας όμως και αναφερόμαστε στη Γιουροβίζιον (ευτυχώς τελείωσε!) εξακολουθώ να αναρωτιέμαι: Για ποιον λόγο μάς καταδίκασαν να παρακολουθούμε νυχθημερόν τις πρόβες του Ρουβά αλλά και άλλων καλλιτεχνών; Οταν η διαδικασία αφορά μόνο τους τραγουδιστές και τους συνεργάτες τους, σε καμία περίπτωση τους θεατές; Εκτός αυτού, με το δείξε δείξε, εβδομάδες πριν από τον τελικό, δεν άφησαν τίποτε για την επίμαχη βραδιά, τα αποκάλυψαν όλα. Ρίχνοντας κατακόρυφα το όποιο ενδιαφέρον μπορεί να είχαμε. Καταστρέφοντας όλες τις εκπλήξεις, για το στήσιμο των οποίων κάποιοι είχαν δουλέψει σκληρά.

▅...ΧΩΡΙΣΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΥΣ
Για τις αδελφές Μαγγίρα τι να πει κανείς; Ηθελες να τις μπουκώσεις με το ζόρι το λεξοτανίλ. Η υστερία τους έπιασε κόκκινο. Με την Μπέτυ να μας επιτίθεται αλύπητα- προτού καν αναχωρήσει για Μόσχα- με τη μονότονη και εκνευριστική φωνή της, παραπέμποντας περισσότερο σε σκληροπυρηνική δασκάλα α λα «Δεσποινίς Μαργαρίτα» παρά στην κεφάτη παρουσιάστρια ενός διαγωνισμού τραγουδιού. Και με τη Ματθίλδη να την ακολουθεί με την απελπιστικά τυποποιημένη πλέον εκφορά του λόγου της, προσπαθώντας για άλλη μία φορά να μας αποδείξει πόσο έξυπνη και πνευματώδης είναι. Και μη μπορώντας να πετάξει από πάνω της την καρτουνίστικη περσόνα που είχε φορέσει για τις ανάγκες της «Μαρίας της άσχημης» και έκτοτε περιφέρει μαζί της με τραγελαφικά αποτελέσματα. Ηταν ανατριχιαστικό να διαπιστώνεις πως η ολιγόχρονη ενασχόλησή τους με την τηλεόραση ήταν αρκετή για να αλλοτριώσει δύο κοπέλες με πραγματικά ταλέντα, να τις μετατρέψει σε θηλυκούς Ανδρέες Μικρούτσικους- με καλύτερα, ομολογουμένως, ελληνικά. Μέσα σε όλα και η ψυχολόγος Τένια Μακρή να σχολιάζει τα διαγωνιζόμενα τραγούδια με ύφος χιλίων ειδημόνων. Μετά απορούμε που τα κανάλια τρέλαναν την Εφη Θώδη. Εδώ έχουν τρελάνει εκείνους που σπούδασαν επί σειρά ετών για να μπορούν να συντρέχουν και να θεραπεύουν περιπτώσεις όπως της Θώδη...
On Air ΒΗΜΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: